Artırılmış gerçeklik, gerçek dünyadaki çevrenin ve içindekilerin bilgisayar tarafından üretilen ses, görüntü, grafik ve GPS verileriyle zenginleştirilerek meydana getirilen canlı, doğrudan veya dolaylı fiziksel görünümüdür. Bu kavram kısaca gerçekliğin bilgisayar tarafından değiştirilmesi ve artırılmasıdır. Teknoloji kişinin gerçekliği zenginleştirme işlevi görür. Buna karşın sanal gerçeklikte ise gerçek dünya yerine tasarlanıp canlandırılmış bir dünya vardır.

Zenginleştirme gerçek zamanlı gerçekleşir ve çevredeki öğeler ile etkileşim içindedir. Gelişen zenginleştirilmiş gerçeklik teknolojisinin de yardımıyla kullanıcı etrafındaki bilgi ile etkileşime girebilir ve sözü geçen sayısal bilgi işlenme ve ayartmaya el verişlidir. Bulunulan çevreyle ilgili yapay bilgi ve öğeler gerçek dünyayla bağdaşabilir. Zenginleştirilmiş gerçeklik teriminin literatüre 1990 yılında Boeing üzerinde çalışan Thomas Caudell tarafından kazandırıldığına inanılır.

Dijital ve fiziksel hayat arasındaki köprü olan artırılmış gerçeklik, herhangi bir görüntü üzerine, gerçek zamanlı olarak 3D model, animasyon, film, ses gibi nesneler ekleyip, zenginleştirilmiş bir ortam sağlayan teknolojidir.

Artırılmış Gerçeklik sayesinde, etkileşim içerisinde olmak istenilen bir öğe; akıllı telefonlar, web-cam ya da perde gibi farklı platformlar üzerinden fiziksel dünya ile iletişim haline sokulur. Yaratılan görüntü neredeyse fiziksel dünyanın içerisindeymiş gibi gösterilir ve iletilecek mesaj, tüketiciye “heyecan verici" bir biçimde sunulur.

Artırılmış gerçeklik teknolojisi otomotiv sektöründen mimari sektöre, film sektöründen eğitime, reklam sektöründen oyun sektörüne kadar çok geniş kullanım alanını içine alıyor.

Müzecilik, AVM, Turizm ve Organizasyon gibi sektörler tarafından da kullanılmaktadır.