Yapımına 26 Ocak 2012'de başlanılan, projesini Türk mühendis ve mimarların 'Gergin Eğik Kablo Askılı Köprü’ tipinde hazırladığı Nissibi Köprüsü, Türkiye’nin 3. büyük köprüsüdür. Orta açıklığı 400 metre olan köprünün toplam uzunluğu 610 metre, pilonlarının yüksekliği 96 metre, genişliği 24 buçuk metredir. Adıyaman-Kahta-Siverek-Diyarbakır'ı birbirine bağlayacak olan köprünün maliyeti 80 milyon TL’dir.

Son segmentin 2014 Aralık ayı içerisinde montajlanmasının ardından yayaların geçiş yapabileceği köprünün, aydınlatma ve asfaltlama gibi işlemlerinin iki ay süreceği ve iki ay sonra araç trafiğine açılacağı belirtiliyor. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde olduğu gibi Nissibi Köprüsü'nde de mastik asfalt uygulaması yapılacak. Köprünün açılışını Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yapması bekleniyor.

1992 yılında Atatürk Barajında su tutulmasıyla birlikte Adıyaman-Kahta-Siverek-Diyarbakır’ı birbirine bağlayan yol ve köprü sular altında kaldı. Doğu ile batı illerinin bağlantısını sağlayan yolun sular altında kalmasının ardından bölge halkı ekonomik ve kültürel kayıplar yaşadı. Baraj göleti nedeniyle bölgede ulaşım ilkel feribotlarla sağlanmaya başladı. Özellikle kültürel ve ekonomik bağları bulunan Kahta ve Siverek ilçeleri başta olmak üzere bölge halkı ekonomik anlamda mağduriyet yaşadı.

Atatürk Barajının suyunun tutulmasından tam 20 yıl sonra Dönemin Başbakanı olan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından verilen talimat sonrasında, eski Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından 26 Şubat 2012'de atıldı. Hakkari, Bitlis, Siirt, Şırnak, Batman, Mardin, Van, Diyarbakır illerinin Adıyaman üzerinden batı illerine olan ulaşımı sağlanacak. Köprü ile birlikte 'çıkmaz sokak’ olan Adıyaman’ın, yolu açılacak. Diyarbakır’dan Kahta ilçesine mesafe 110 kilometre kısalacak.

Bölge halkı yapılacak olan Nissibi Köprüsü’nün bölge için çok önemli olduğuna dikkat çekerek, yıllardır yaşanan mağduriyetin son bulacak olmasından dolayı mutluluklarını ifade ettiler.

Türkiye’nin 3. büyük köprüsünün Siverek-Kahta arasına yapılıyor olmasının devletin bölgeye verdiği önemi gösterdiğini vurgulayan bölge halkı, 'çözüm süreci’ ile birlikte bölgede yaşanan olumlu gelişmelerin ekonomik katkı sağlayacağına vurgu yapıyor.

Yörenin tarih ve kültür turizmi açısından yüksek potansiyeli, Nissibi Köprüsü'nün yapılması ile büyük bir ivme kazanacak ve köprü bölgenin sosyo-ekonomik kalkınmasına büyük katkılarda bulunacak.

Nissibi Köprüsü tamamlandı - 5 Ocak 2015



Türkiye'nin 3. büyük köprüsü, 33 aylık çalışma sonunda tamamlandı. Türkiye’nin üçüncü büyük köprüsü olan Nissibi Köprüsü 33 aylık bir çalışma sonunda tamamlandı.

Atatürk Barajı üzerine kurulan, Adıyaman-Kahta-Siverek-Diyarbakır’ı birbirine bağlayacak Nissibi Köprüsü’nde iki hafta önce son segmentin yerleştirilmesinin ardından köprü yaya trafiğine açıldı. Son segmentin yerleştirilmesiyle köprünün iki yakası birbirine kavuştu.

Köprüye "Recep Tayyip Erdoğan Köprüsü" adı verilecek



33 aylık bir çalışma sonunda tamamlanan Türkiye ’nin üçüncü büyük köprüsü Nissibi Köprüsü'ne "RecepTayyip Erdoğan Köprüsü" ismi verilecek.

Adıyaman'da Atatürk Barajı üzerine kurulan, Adıyaman-Kahta-Siverek-Diyarbakır'ı birbirine bağlayacak Nissibi Köprüsü'nde iki hafta önce son segmentin yerleştirilmesinin ardından köprü yaya trafiğine açıldı.

Hürriyet yazarı Vahap Munyar, Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan'ın bölge halkından geldiğini öne sürdüğü talep üzerine köprünün isminde değişikliğe gidileceğini dile getirerek şunları söylediğini aktardı:

'"Vatandaşlarımız Nissibi Köprüsü'ne Sayın Cumhurbaşkanımızın isminin verilmesini ısrarla dile getirdi. Bunu Sayın Cumhurbaşkanımıza aktaracağız. Kendisi de uygun görürse köprüye " Recep Tayyip Erdoğan " isminin verilmesinin uygun olacağını düşünüyoruz."


Haritayı yakınlaştırmak için sol çift,uzaklaştırmak için sağ çift tıklayın...