Uyku, insanın dinlenmeye geçtiği düşünce karmaşasından arındığı, sinir sisteminin dinlendiği ve bağışıklık sisteminin tamir işiyle uğraştığı zaman dilimidir.

İnsan yemek yemeye, spor yapmaya, eglenceye nasıl zaman ayırıyorsa uykusuna da aynı şekilde zaman ayırmalı. Gündelik hayatta karşılaştığı sorunlarla daha iyi baş edebilmesi için sağlıklı bir vücut, sağlıklı bir zihin çok önemli bunu için düzenli ve yeterince uyku olmazsa olmaz. İnsanlar arasında cinsiyete, yaşa, kiloya göre uyku süreleri değişmektedir. Dünya sağlık örgütüne göre bir insanın günlük uyku ihtiyacı 8 saat olarak hesaplanmıştır. Ama kişinin ihtiyacı olan uyku süresi onun için yeterli olan saat kadardır. Kimi insanlara 4 saat uyku yeterken kimilerine 8 saat az gelebilmektedir. Yeterince uyumak insana beynini daha iyi kullanabilmesi açısından duyduklarını daha iyi idrak edebilmesi açısından çok önemlidir. Çocuklarda uyku süresi yetişkine nazaran daha fazladır. Yeni doğan günde yaklaşık 16 saat uyurken ilkokul çağındaki çocuklara 9-10 saatlik uyku yetebilmektedir. Ebebeynlerin dikkat etmesi gereken en önemli hadiselerden biriside çocukların uykusuna özen göstermek olmalıdır. Çocuklarını da kendi uykularıyla bir tutmak ailelerin yaptıkları en önemli hatalardan biridir. Şunu bilmeliyiz ki çocukların büyümelerinde, zihinsel gelişimlerinde düzenli ve yeterli uyku çok büyük bir öneme sahiptir. Yapılan araştırmalara göre karanlık bir ortamdaki uyku sırasında vücuttan melatonin salgılanıyor. Bu salgılanan melatonin hormonu kanser hücrelerini engelleyici, vücudu yaşlanmaktan korucuyu etkisinin olduğu uzman hekimler tarafından tespit edilmiştir. Çocukların yattıkları ortamın yeterince karanlık olmasına özen gösterilmesi gerekiyor. Melatonin hormonu gece 23:00 ile sabah 05:00 arasında karanlık ortamda salgılanabilmektedir.