...Sigara içmeyin



Yemekten Sonra Bunları Sakın Yapmayın...

Uzmanlar tarafından yapılan araştırmalara göre, yemeğin hemen ardından yakılan tek bir sigara, 10 sigara içmeye eşdeğer sayılıyor. Ve bu durum kansere yakalanma riskini artıyor.

...Meyve yemeyin



Yemekten Sonra Bunları Sakın Yapmayın...

Meyveyi yemekten 1 saat önce veya yemekten 1-2 saat sonra yemeniz sağlığınız açısından daha faydalı olacaktır. Yemeğin hemen üstüne yenilen meyve, midenizin hava ile dolmasına sebep oluyor.

...Çay içmeyin



Yemekten Sonra Bunları Sakın Yapmayın...

Türk kültürünün en önemli alışkanlıklarından biri olan yemek üstüne çay içmek de sağlık açısından faydalı görülmüyor. Yemekten hemen sonra içilen çay, demir içeren besin tüketildiyse, yemekle birlikte alınan demir mineralinin vücut tarafından kullanımını sınırlar. Çay, tükettiğimiz gıdalardan aldığımız proteinleri geç sindirmemize ve alınan vitaminlerden tam fayda sağlanılmamasına sebep oluyor. Özellikle "anemi"si olanların buna çok dikkat etmesi gerekiyor. Çay için en doğru zaman, yemekten en az bir saat sonra...

...Kemerinizi gevşetmeyin



Yemekten Sonra Bunları Sakın Yapmayın...

Yemekten sonra kemer gevşetmek, bağırsak düğümlenmesine sebep olabiliyor.

...Yürüyüş yapmayın



Yemekten Sonra Bunları Sakın Yapmayın...

Yemeğin hemen ardından yapılan yürüyüş, tükettiğimiz gıdalardaki besin öğelerinin sindirilememesine, yani yediğimiz yemeğin fayda bakımından hiçbir anlamı kalmamasına sebep oluyor. Yürüyüşü 1 saat sonra ertelemeniz her yönden daha faydalı olacaktır.

...Duş/Banyo yapmayın



Yemekten Sonra Bunları Sakın Yapmayın...

Yemekten hemen sonra alınan duş, kan akışını el ve ayaklara doğru çoğaltırken, mide etrafında kan akışını azaltır. Bu da sindirim sistemi açısından zararlıdır.

...Hemen uyumayın



Yemekten Sonra Bunları Sakın Yapmayın...

Yemeğin hemen ardından uyumak da sindirim sisteminin yeterince çalışamamasına ve bağırsak iltihaplanmalarına ve mide rahatsızlıklarına sebep olur. Ayrıca yemeğin ardından hemen uyumak kilo almanıza sebep olur.