Host firmasının php mail yerine smtp tercih etmesinden kaynaklanan sorunun , kullanıcı tarafında sorunu fark etmek biraz zaman alabiliyor.

Php mail fonksiyonu açıksa mail gönderimlerinde sorun yaşamazsınız fakat php mail kapalıysa sitenizin %90 mail iletişimi kesilir. Bunu fark ettiğinizde hemen smtp ayarlarını yapmanız, site içi iletişimi düzeltmeniz gerekir.



Peki Vbulletin için durum nedir?



– Öncelikle sorunun php mail/smtp sorunu olduğundan emin olmalısınız. Admin panelinde sol menüden Bakım > Test alanı'na gidin. Buradan kullandığınız bir mail adresine test maili gönderin. Eğer sorun php mail kaynaklı ise karşınıza hata mesajı çıkacaktır.
– Vbulletin seçenekler > Site ismi / Url / iletişim yolları sayfasındaki yönetici email adresini ftp alanında, /forum/includes klasöründeki config.php dosyasında yer alan technical email adresi ile karşılaştırın. Her iki adreste aynı olmalı.
– Forum iletişim formundan deneme mesaj göndermeyi deneyin. Hemen ardından da forumdan kendiniz için şifre hatırlatma talep edin. Ve bu mailler size ulaşacak mı biraz bekleyin.

Bu aşamalardan sonra hala iletişim sorunu devam ediyorsa host panelinden yada gmail’den smtp ayarlarında kullanmak için bir mail hesabı oluşturun ve Vbulletin seçenekleri > E-Mail Ayarları'na gidip smtp ayarlarına başlayın.

Smtp Ayarları:



Vbulletin admin panelinde Vbulletin seçenekleri > E-Mail Ayarları'na gittiniz ve sayfanın en altında smtp seçeneklerini buldunuz. Şimdi burada yapılacak düzenlemeler şöyle;

E-Mailleri SMTP-Serveri aracılığı ile gönder: Evet
SMTP-Serveri: mail.domain.com yada smtp.gmail.com
SMTP Portu: domain için 587, gmail için 465
SMTP Kullanıcı Adı: smtp için kullanılacak mail hesabı
SMTP Şifresi: mail hesabının geçerli şifresi
SMTP-Serverine garantili bağlanma: domain için tls, gmail için tls yada ssl

“ (Not: Smtp server bilgisi genelde mail.domain.com yada smtp.domain.com’dur. Fakat tereddütleriniz olursa host panelinden yada host firmanıza direk mesaj atarak bu bilgiyi temin edebilirsiniz. Smtp portu genelde 587’dir, Gmail veya Yandex vb hizmetlerde farklı olabilir. Smtp kullanıcı adına smtp için kullanılacak mail adresinizi tam olarak yazmalısınız. Örneğin webmaster@siteadi.com gibi.. Smtp şifresine de bu mail adresine verdiğiniz şifreyi girmelisiniz. Vbulletin admin panelini kullanan yöneticiler bu şifreyi görebilecekleri için gündelik kullanmadığınız bir mail hesabını smtp için kullanın ve bu adrese gelen mailleri gündelik adresinize yönlendirin.) ,,


Yukarıdaki ayarları yaptınız, kaydettiniz ve mailler size ulaşmaya başladı. O zaman bir teşekkür yorumu yazarsınız artık.
Yukarıdaki ayarları yaptınız, kaydettiniz ama hala mail gelmiyor! Bakım > Test alanından test yapıyorsunuz ve size mail ulaşmasına rağmen test alanı hata veriyor! Bu durumda hemen Email ayarları sayfasında şu bölümleri kontrol ediyorsunuz;

Use Cron Based Sending: Hayır
“-f" Parametresini E-Maillerde() aktifleştir: Evet

Eğer size cron based evet seçiliyse hayır yaparak yeni bir deneme yapın. Sorun hala devam ediyorsa -f parametresini evet seçerek aktif edin. Sorun hala devam ediyorsa tekrar şunları kontrol edin;

Smtp için kullanılan mail adresi doğru olarak girildi mi? Şifresi doğru mu? Mail hesabına host panelinden erişilebiliyor mu? Yada gmail/yandex üzerinden erişilebiliyor mu? Smtp portu doğru olarak girildi mi? Site iletişim adresi ile config.php’deki adres aynı mı?

Kontrollerin sonucunda hala daha devam ediyorsa; host alanına smtp destekli iletişim formu scripti atıp Vbulletin harici mail denemesi yapın. Bu denemelerde de smtp ayarlamaları sonuç vermiyorsa durumu host firmanıza bildirin.