topragizbiz.com Uyku kardeşim ver elini, usul usul damla damla beraber eriyelim eriyelim' der Fikret Kızılok Uyku Kardeşim adlı şarkısında... Gece deliksiz bir uyku çekip, sabaha zinde bir başlangıç yapmak herkesin isteğidir ancak birçok insan uykusuzluk sorunu yaşar. İyi bir uykunun formülü ise bu yiyeceklerde. İşte uykusuzluk çekenlere önerilen 10 yiyecek ve içecek...




Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecekMuz
Açık olarak söylemek gerekirse sarı bir poşet içindeki uyku hapları olarak adlandırabiliriz. Seratonin ve melatonin dışında aynı zamanda magnezyum içeren bu meyve, kaslarınızı gevşetip sizi rahatlatır.
Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecek
Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecek Papatya Çayı
Sizi yatağa huzurlu bir şekilde yatıracak bir çaydan bahsediyoruz. Sakinleştirici özelliği sayesinde papatya çayı , kaygılı ve sinirli bir bünyenin en iyi panzehiridir.
Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecek
Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecek Ilık Süt
Evet çok duyduğunuzu biliyoruz...Fakat bu bir mit değil, gerçektir. Süt içeriğinde bulunan ve tripsin etkisiyle serbestlenen ve organizma için gerekli bir aminoasit olan triptofan sayesinde beyniniz yatışır ve daha sağlıklı bir uykuya dalarsınız. Elbette ki sıcak sütün yıllardır duyduğumuz birçok iyileştirici özelliği sayesinde psikolojik bir etkileşim de duyabilirsiniz.
Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecek
Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecek Bal
Bitki çayınızın veya ılık sütünüzün içine atacağınız bir çay kaşığı kadar balın etkileri hiç de göründüğü kadar küçük değildir. İçeriğindeki şeker her ne kadar vücudu hareketlendirmeye niyetlense de, az miktarda glikoz oreksine dur işareti yapar. Oreksin son zamanlarda keşfedilmiş ve beyni hareketlinderen bir nörotransmiterdir.
Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecek
Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecek Patates
Az miktarda fırında pişirlmiş patatesin iyi bir gece uykusuna yardımcı olabileceğini pek sık duymadığınızı biliyoruz. Midenizi yormayacağı gibi, içeriğindeki tripofan sayesinde asit seviyesini düşürür. Etkiyi daha da artırmak için sütle birlikte püre kıvamına getirip yiyebilirsiniz.
Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecek
Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecek Yulaf Unu
Yulaf içeriğindeki melatonin sayesinde iyi bir uykunun en iyi ilaçlarındandır. Bir miktar Akçaağaç şerbetiyle karıştırsanız hem de lezzeti ile sizi büyüleyecektir.
Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecek
Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecek Badem
Bir avuç kalp dostu bu yemişlerden yediğiniz takdirde, sizi tatlı bir şekerlemeye götüren yolculukta en büyük yardımcınızı bulmuş olacaksınız. Hem tripofan içeriği hem de uygun ölçüde içerdiği kalsiyum sayesinde kaslarınızın rahatlamasına yarar.
Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecek
Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecek Keten Tohumu
Hayat bazen ters gittiğinde ve siz de kendinizi kötü hissettiğinizde, 2 kaşık keten tohumunun sizlere yardımcı olabileceğini aklınızdan çıkarmayın. Süt veya yoğurt içine katabileceğiniz keten tohumu, omega 3 yağ asitleri açısından zengindir ve doğal bir moral verici etkisi bulunmaktadır.
Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecek
Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecek Kepek Ekmeği
Bal kattığınız çayınız ile birlikte yiyeceğiniz bir ince dilim kepek ekmeği, vücuttaki insülinin biraz serbest kalmasına ve tripofan ile seratonininize "uyku vakti’’ mesajını yollamasını sağlamaktadır.
Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecek
Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecek Hindi
Yılbaşını unutun. Güzel bir uykunun 2-3 saat öncesi, bir ince dilim kepek ekmeği üzerine koyacağınız küçük bir parça haşlanmış hindi eti yararlı olacaktır. İçeriğindeki tripofan sayesinde midenizde çok miktarda protein olmadığı zamanlarda bile sizi rahatlatır. Yaklaşık 200 kalori civarındaki bazı sihirli yiyecekler ile hem sindirim sisteminizi yormamış olursunuz, hem de kaslarınızı gevşetip, sakinleşirsiniz.
Kaliteli uyku için 10 faydalı yiyecek

Kaynak : Hürriyet..