Karayip Denizi’ne uzanan sahilleriyle Meksika’nın en canlı kentlerinden olan Cancun, dünyanın en büyük sualtı heykel müzelerinden biri olan MUSA‘ya ev sahipliği yapıyor. Denizin hemen açıklarına, 4 ila 8 metre arasında değişen derinliklerine yerleştirilen yaklaşık 450 gerçek boyutlu insan figürü, aynı zamanda müzenin kurucusu olan İngiliz fotoğraf sanatçısı ve heykeltraş Jason deCaires Taylor‘ın elinden çıkma.
Salon Manchones ve Salon Nizuc adlı iki galeride toplanan eserler dalgıçlar tarafından ziyaret edilebiliyor.
Galeride sadece bir bakış açısı olabiliyor, ama sualtında heykellerin üzerinde süzülüp, aralarında dolaşabilirsiniz.
Sergiyi dalgıçların yanı sıra şnorkellilerin de ziyaret edebilmesi için heykeller dört ve sekiz metre derinliklerindeki iki ayrı galeride toplanmış: Salon Manchones ve Salon Nizuc.
Toplam ağırlığı 200 tonu geçen koleksiyon 420 m2’lik çorak bir deniz yatağına yayılıyor. Özel malzemesi sayesinde doğal hayata uyum sağlayarak, yapay resif görevi de görüyor.
Taylor heykellerin sualtı hayatının doğal bir parçası olabilmesi için PH değeri nötr olan, dayanıklı bir çimento kullanmış. Bu sayede mercanlar ve çeşitli deniz canlıları heykellerin üzerine yuvalanıp, onları ev edinebiliyor ve bir yandan da görünüşlerini zaman içinde olağanüstü şekillerde değiştirebiliyor.
Dalış hocası olduğumda, mercan kayalıklarının nasıl yok edildiğine şahit oldum, bu da beni yapay resif olarak hizmet verebilecek bir sanat eseri yapma fikrine götürdü.
“İnsanların doğaya karşı gelmediği, doğayla uyum içinde yaşadığı bir imge yaratmak istedim. Buradaki “insanlar” bir habitat oluşturacak. Böylesi bir güzelliği benim ellerimle üretmem mümkün değil, bunu sadece doğa yapabilir.”
Cancun Deniz Parkı’nda yer alan bu doğa dostu müze aynı anda birkaç turistik stratejiye hizmet ediyor. Başlı başına bir çekim merkezi olması dışında, müzenin bu parka eklenme sebeplerinden biri de yılda neredeyse bir milyon turist ağırlayan parktaki yoğunluğun farklı bölgelere dağıtılması ihtiyacıymış. Böylece tüm turistlerin akın ettiği, kasırgaların yıprattığı doğal mercan kayalıklarının biraz olsun dinlenebilmesini ümit etmişler. Yaklaşık 650.000 liralık başlangıç bütçelerinin büyük bir kısmı Meksika hükümeti tarafından karşılanırken, bölgenin gelişmesini isteyen kişi ve kuruluşlar da bağışlarıyla projeye destek vermiş.
Jason deCaires Taylor, MUSA projesine başlamadan önce, Grenada’da açtığı sergiyle sesini duyurmuştu. Bu sergide yer alan Vicissitudes isimli çalışması, altı ayda tamamlanan ve toplam ağırlığı on beş tonu bulan 26 çocuk heykelinden oluşuyor. Taylor figürleri önce tek tek denizin dibine indirmiş ve birleştirebilmek için bir hafta boyunca denizin altında çalışmış.
Her yıl 1 milyona yakın turistin uğrak yeri olan park ve müze, bölgenin gelişmesine de bir hayli katkı sağlıyor. Doğal resiflere olan yüksek rağbeti ve beklenen tahribatı biraz olsun azaltmak için bilinçli olarak projelendirilen müze, sivil toplum örgütlerinden de büyük destek görüyor. Her yaştan profesyonel ve amatör dalgıcın ilgisine nail olan alan, turlarla gezilebiliyor. Şnorkellilerin gezebilmesi için sığ bir galeri de bulunduran Meksika Su Altı Heykel Müzesi, sanat meraklılarını spora davet ediyor. Deniz canlılarının beslenmesi, saklanması ve yaşamı için uygun alanlar oluşturan müze, insanların dalış ile sağlıklı olmasına da katkı sunuyor.
Dalış esnasında sanatseverler hızla kalori yakarken aynı zamanda benzersiz bir görsel şölene de tanık oluyor. Mercanların üremesi için özel olarak dizilen heykeller, doğanın kendini yeniden biçimlendirmesine de katkı sunuyor. Heykelleri evi edinmiş onlarca yengeç, yüzlerce balık ve birçok deniz canlısı dalışta ziyaretçileri selamlıyor. Günümüzde yosunla kaplanmaya başlayan heykeller, yeryüzündeki diğer heykellerin aksine her an doğa tarafından şekillendirilmeye devam ediyor.
Kaynak: Home - Underwater Sculpture by Jason deCaires Taylor , Meksika'nın devasa sualtı heykel müzesi MUSA
su-alti-muzesi-12.webp
Salon Manchones ve Salon Nizuc adlı iki galeride toplanan eserler dalgıçlar tarafından ziyaret edilebiliyor.
su-alti-muzesi-2.webp
Galeride sadece bir bakış açısı olabiliyor, ama sualtında heykellerin üzerinde süzülüp, aralarında dolaşabilirsiniz.
su-alti-muzesi-10.webp
Sergiyi dalgıçların yanı sıra şnorkellilerin de ziyaret edebilmesi için heykeller dört ve sekiz metre derinliklerindeki iki ayrı galeride toplanmış: Salon Manchones ve Salon Nizuc.
su-alti-muzesi-9.webp
Toplam ağırlığı 200 tonu geçen koleksiyon 420 m2’lik çorak bir deniz yatağına yayılıyor. Özel malzemesi sayesinde doğal hayata uyum sağlayarak, yapay resif görevi de görüyor.
su-alti-muzesi-15.webp
Taylor heykellerin sualtı hayatının doğal bir parçası olabilmesi için PH değeri nötr olan, dayanıklı bir çimento kullanmış. Bu sayede mercanlar ve çeşitli deniz canlıları heykellerin üzerine yuvalanıp, onları ev edinebiliyor ve bir yandan da görünüşlerini zaman içinde olağanüstü şekillerde değiştirebiliyor.
su-alti-muzesi-16.webp
Dalış hocası olduğumda, mercan kayalıklarının nasıl yok edildiğine şahit oldum, bu da beni yapay resif olarak hizmet verebilecek bir sanat eseri yapma fikrine götürdü.
su-alti-muzesi-7.webp
“İnsanların doğaya karşı gelmediği, doğayla uyum içinde yaşadığı bir imge yaratmak istedim. Buradaki “insanlar” bir habitat oluşturacak. Böylesi bir güzelliği benim ellerimle üretmem mümkün değil, bunu sadece doğa yapabilir.”
su-alti-muzesi-6.webp
Cancun Deniz Parkı’nda yer alan bu doğa dostu müze aynı anda birkaç turistik stratejiye hizmet ediyor. Başlı başına bir çekim merkezi olması dışında, müzenin bu parka eklenme sebeplerinden biri de yılda neredeyse bir milyon turist ağırlayan parktaki yoğunluğun farklı bölgelere dağıtılması ihtiyacıymış. Böylece tüm turistlerin akın ettiği, kasırgaların yıprattığı doğal mercan kayalıklarının biraz olsun dinlenebilmesini ümit etmişler. Yaklaşık 650.000 liralık başlangıç bütçelerinin büyük bir kısmı Meksika hükümeti tarafından karşılanırken, bölgenin gelişmesini isteyen kişi ve kuruluşlar da bağışlarıyla projeye destek vermiş.
su-alti-muzesi-3.webp
Jason deCaires Taylor, MUSA projesine başlamadan önce, Grenada’da açtığı sergiyle sesini duyurmuştu. Bu sergide yer alan Vicissitudes isimli çalışması, altı ayda tamamlanan ve toplam ağırlığı on beş tonu bulan 26 çocuk heykelinden oluşuyor. Taylor figürleri önce tek tek denizin dibine indirmiş ve birleştirebilmek için bir hafta boyunca denizin altında çalışmış.
su-alti-muzesi-11.webp
Her yıl 1 milyona yakın turistin uğrak yeri olan park ve müze, bölgenin gelişmesine de bir hayli katkı sağlıyor. Doğal resiflere olan yüksek rağbeti ve beklenen tahribatı biraz olsun azaltmak için bilinçli olarak projelendirilen müze, sivil toplum örgütlerinden de büyük destek görüyor. Her yaştan profesyonel ve amatör dalgıcın ilgisine nail olan alan, turlarla gezilebiliyor. Şnorkellilerin gezebilmesi için sığ bir galeri de bulunduran Meksika Su Altı Heykel Müzesi, sanat meraklılarını spora davet ediyor. Deniz canlılarının beslenmesi, saklanması ve yaşamı için uygun alanlar oluşturan müze, insanların dalış ile sağlıklı olmasına da katkı sunuyor.
su-alti-muzesi-13.webp
Dalış esnasında sanatseverler hızla kalori yakarken aynı zamanda benzersiz bir görsel şölene de tanık oluyor. Mercanların üremesi için özel olarak dizilen heykeller, doğanın kendini yeniden biçimlendirmesine de katkı sunuyor. Heykelleri evi edinmiş onlarca yengeç, yüzlerce balık ve birçok deniz canlısı dalışta ziyaretçileri selamlıyor. Günümüzde yosunla kaplanmaya başlayan heykeller, yeryüzündeki diğer heykellerin aksine her an doğa tarafından şekillendirilmeye devam ediyor.
su-alti-muzesi-1.webp
su-alti-muzesi-14.webp
su-alti-muzesi-8.webp
su-alti-muzesi-5.webp
Kaynak: Home - Underwater Sculpture by Jason deCaires Taylor , Meksika'nın devasa sualtı heykel müzesi MUSA
Son düzenleme: